Datos de la actividad
Título
Llegim? Recursos i reflexions sobre el gust lector de l'alumnat
Resumen
En aquesta conferència pretenem oferir un marc de reflexió a través d'estudis i publicacions recents sobre la lectura en el segle XXI, així com compartir una sèrie de recursos i estratègies per ajudar els nens i nenes a esdevenir lectors. En altres paraules a descobrir el seus gust lector i fer possible que l'augmente i el diversifique. Com assenyalen algunes veus en els darrers anys,no es tracta tant de llegir molt sinó de llegir bé. Intentarem explicar a què ens referim quan parlem de llegir bé, de la mà d'autores com Marayanne Wolf ("Lector, torna als libres. El cervell lector en un món digital") per aconseguir que l'alumnat arribe a una lectura profunda que és la que permet fer connexions entre el que sabem i el que llegim, entre el que llegim i sentim, entre el que sentim i el que pensem, i entre el pensem i com vivim la nostra vida en un món interconnectat.
Objetivos
Proposar un marc de reflexió sobre la lectura profunda.
Compartir recursos i estratègies perquè l'alumnat descobrisca els seus gustos i interessos lectors
Público objetivo
General
Área de conocimiento
humanitats
Código UNESCO
62 · CIENCIAS DE LAS ARTES Y LAS LETRAS
Idiomas
Valenciano