Llegim? Recursos i reflexions sobre el gust lector de l'alumnat
En aquesta conferència pretenem oferir un marc de reflexió a través d'estudis i publicacions recents sobre la lectura en el segle XXI, així com compartir una sèrie de recursos i estratègies per ajudar els nens i nenes (i a qualsevol persona) a esdevenir lectors; en altres paraules, a descobrir el seus gust lector i fer possible que l'augmente i el diversifique. Com assenyalen algunes veus en els darrers anys,no es tracta tant de llegir molt sinó de llegir bé. Intentarem explicar a què ens referim quan parlem de llegir bé, de la mà d'autores com Marayanne Wolf ("Lector, torna als libres. El cervell lector en un món digital"), entre d'altres, i també acompanyats dels plantejaments de la neurociència per compartir propostes com la de la lectura en veu alta, com les de David Bueno. Una oportunitat per reivindicar la lectura com un dret.
Proposar un marc de reflexió sobre la importància de la lectura profunda.
Compartir recursos i estratègies per ajudar a l'alumnat (i al públic en general) a descobrir els seus gustos i interessos lectors.
62
·
CIÈNCIES DE LES ARTS I LES LLETRES