Datos de la actividad
Título
EL PROTFOLIO EUROPEU DE LES LLENGÜES UNA FERRAMENTA PER APRENDRE LLENGÜES I CULTURES
Resumen
En aquesta activitat es donarà una visió global sobre què és la ferramenta didàctica del Consell d'Europa per a l’aprenentatge de llengües basada en el MCER anomenada Portfolio Europeu de les Llengües (PEL).
Farem una breu introducció als instruments clau del PEL (dossier, passaport i biografia) i als documents generatrius del PEL (MCER, Companion i MAREP).
Veurem com aplicar el PEL a l'aula, tant en les àrees lingüístiques com en les no lingüístiques.
Mostrarem alguns dels avantatges més significatius del PEL, com ara el treball de la metacognició, el foment de l'avaluació, l'autoavaluació i la coavaluació, la millora de la convivència o la reflexió lingüística i cultural.
Objetivos
Mostrar el PEL com una ferramenta per a l'aprenentatge de llengües en contextos interlingüístics.
Proporcionar una nova ferramenta per al tractament integrat de les llengües i els continguts no lingüístics a l'aula.
Fer conscient l'alumnat de la realitat cultural que els envolta en la societat actual
Fomentar l’empatia amb l’altre.
Veure la diversitat lingüística i cultural com un benefici individual i social i no com una amenaça.
Treballar a l'aula les llengües curriculars, les llengües estrangeres i les llengües d'herència des d'una perspectiva integradora.
Fomentar la metacognició i l'autoavaluació com a ferramentes per a motivar l'ensenyament de noves llengües i cultures.
Público objetivo
General
Área de conocimiento
Didàctica de la Llengua i la Literatura
Código UNESCO
58 · PEDAGOGÍA
Idiomas
Valenciano